Welcome to Melbourne :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jorinde Laan - WaarBenJij.nu Welcome to Melbourne :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jorinde Laan - WaarBenJij.nu

Welcome to Melbourne :)

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

29 December 2012 | Australië, Melbourne

Om 9.10 kwam ik aan in Melbourne. Wendy had mij al gewaarschuwd voor lange rijen en uitgebreide controles bij de douane, maar ik stond binnen 40minuten buiten met al mijn bagage. Nice.
Heerlijk het zonnetje scheen en de temperatuur was lekker warm. De moeheid viel mee dus Wendy en ik zijn maar naar het centrum van Melbourne gegaan. Het was boxing day, de dag na kerstmis. Dit betekende dat er overal uitverkoop was in de winkels. We zijn op de fiets er naar toe gegaan. Een racefiets wel te verstaan, want gewonen fietsen kennen ze hier eigenlijk niet. Een leuke tocht langs de Yarra river.
Het was (natuurlijk) smoordruk in het centrum en al snel hadden we het wel gezien. Eenmaal weer bij Wendy en Luke thuis hebben we nog even buiten gezeten, heerlijke bbq gehad en daarna nog een poging gedaan om een film te kijken. Maar helaas vielen mijn ogen halverwege dicht en ben ik maar gaan slapen tot de volgende ochtend.

Donderdag 27-12
Het zou een mooie dag worden, dus we zijn met een klein groepje naar het strand geweest in de baai van Meblourne. Daar zou relatief weinig wind staan en dus wel goed te vertoeven zijn. De zee was zo prachtig helder. Zo mooi.
Savonds besloten Wendy en ik om een zwemtraining te doen bij haar zwemclub. Ik kon wel meetrainen. Dacht ik even goed bezig te zijn, mijn 3e zwemtraining van het seizoen. Lekker sportief Jorinde. Het was in een half open zwemarena. Echt super mooi en vanaf de kant kon je het centrum van Melbourne zien. Tot die tijd was alles nog prima. Wendy zei dat ik wel bij haar op de baan kon. Met enige twijfel deed ik het maar, want op de 'langzame baan' zwemmen leek mij niets. Maar wat had ik het daar FOUT! Jezus, wat een tempo op die baan. Niet bij te houden. En de setjes waren ook echt te hoog voor mij gegrepen. Na de training hadden ze het over een openwater wedstrijd in Anglesea, een uurtje vanaf Melbourne. Een groot deel van de baan ging er heen. Ze hebben mij ook geprobeerd over te halen, maar of dat nou zo'n goed idee zou zijn na 3 trainingen.. ?

Vrijdag 28-12
Sochtends zouden we vroeg vertrekken. Wendy ging in ieder geval de open water wedstrijd zwemmen. Ik was nog steeds in dubio. Wendy was vast besloten om mij over te halen om ook mee te doen en had alle spullen dubbel ingepakt. Eenmaal daar heb ik me laten overhalen. Ook ik zo mij wagen aan de 1,2km in de open zee. Het weer zat mee, het was weer redleijk helder weer, terwijl we vanuit Melbourne vertrokken met regen. Bijna iedereen was in een wetsuit, ideaal met dit soort omstandigheden, maar Jorinde natuurlijk niet. De bikkel, gewoon de wedstrijd gezwommen met een speedo zwempak uit 2008 van Wendy. De golfven en stroming is toch echt andere koek dan wat ik had gemerkt tijdens de Tri-Ambla, de enige open water wedstrijd die ik dit jaar heb gedaan. Gelukkig heb ik geleerd van de vorige x en ben ik achter iemand aan gaan zwemmen in plaats van helemaal los. Het ging best aardig en ik ben trots dat ik toch heb meegedaan.

Later die dag besloten Wendy en ik om de great ocean road te nemen en door te rijden naar de Twelve Apostles. Het zou niet zo heel ver zijn.... FOUT, guess again. Na ruim 2,5 uur rijden kwamen we pas aan. Maar het was de moeite waard. We hebben mooie foto's gemaakt en daarna naar huis gereden, want het was al weer laat in de avond.

Kleine intermezzo: ik heb mijn eerste kangaroo gezien! Dood langs de weg :( Ook heb ik mijn eerste wilde koalabeer gezien, levend en rustig lopend over de weg, waarschijnlijk stoned van de eucalyptus want de auto's boeiden het beestje vrij weinig.

Zaterdag 29-12
Vandaag weer wat sportiefs gedaan. Gewandeld in Dundendongs national park. Ook de 1000steps track gedaan, wat een wandelpad van 1000 treden waren om naar boven te komen, steil omhoog. Het viel best mee hoe zwaar het was. Maar wat wil je ook, wij zijn 2 afgetrainde (ahum) meiden. De omgeving was wel erg mooi!
De rest van de avond moet nog komen, dus dat komt in het volgende verslag wel. :)

  • 29 December 2012 - 10:25

    Niek:

    Hoezo rustig aan met de jetlag??

  • 31 December 2012 - 16:38

    Etienne:

    Leuk om te lezen! Meteen al sportief bezig zie ik. Wel heel wat anders dan een rondje Hoogstraten. ;-)

  • 03 Januari 2013 - 15:03

    Wendy:

    Hey lieverd,

    Erg leuk om je belevenissen zo te lezen en wat foto's te zien. Ben benieuwd naar de volgende updates van je avontuur daar.
    Geniet ervan meid en voorzichtig!

    Kus Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorinde

Op reis naar Australië en Indonesië

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 8637

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: