De reis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jorinde Laan - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jorinde Laan - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Jorinde

Blijf op de hoogte en volg Jorinde

26 December 2012 | Australië, Melbourne

Zonder enige voorbereiding op reis. Het was mij bijna gelukt, muv boeken van vliegtickets en spullen natuurlijk. Toch gaf het mij een redelijk rustig gevoel. Maandagmorgen zat ik tot 11uur sochtends in mijn ochtendjas lekker wat boekjes te lezen en daarna ben ik eens mijn spullen in de tas gaan stoppen.
Eenmaal op Schiphol neem ik afscheid van Mathijs en mijn tante. Zij had ons op Schiphol afgezet... Nou ja, zij zat achterin sudoku's te maken en Mathijs reed.
Tijdens mijn reis wil ik zo min mogelijk plannen om de control freak in mij tot bedaren te krijgen. Zo was het natuurlijk al raak bij het inchecken. De boardingpass werkte niet.... Op naar de service balie... still no worries ;) Daar ging het prima. Tas op de bagegeband, ow maar 12 kg, dat scheelt een hoop kilo's zeulen door Australie en Indonesie. Na de douane mag ik mij nog 3uur alleen vermaken, beetje kijken in wat winkels, evenw at eten en natuurlijk beginnen in 50 tinten donker :)
Bij de gate kreeg ik te horen dat mijn stoel die ik had gereserveerd vergeven is aan een ander. Ik moest dus naar een andere stoel, wel aan het raam. Eenmaal bij de stoel aangekomen wil ik neerploffen maar merk dat de leuning niet vastzit. Oeps.. De leuning wil niet vast. Fuck.. dat heb ik weer. Als eerste heb ik maar alvast mijn excuses aangeboden aan de passagier achter mij. Helaas sprak de man geen Engels, alleen indonesies.. en die taal heb ik helaas nog niet onder de knie. Ik dnek ook niet dat hij het begreep. Maar de passagiers naast hem vonden het hilarisch. Die zag het natuurlijk al gebeuren dat die stoel kapot bleef en dat ik de hele tijd met die stoel aan het kloten was. Vervolgens heb ik het gemeld bij de stewardess. Even later kwam er een steward die probeerde de stoel te maken. Heel even had ik hoop op een stoel in de buisiness class, maar helaas de stoel werd redelijk gemaakt. Dat betekende dat ik de stoel 2x heen en weer moest bewegen om hem vast te zetten.
Om 21.00 stijgen we op, helaas met babys aan boord, maar gelukkig zijn ze stil :)
De reis zelf verliep best prima. Het eten was best lekker en ik heb me goed vermaakt met de eerste paar hoofdstukken uit het boek. Al snel had ik het besef ik dat ik mij moest inhouden om niet het hele boek in 1x uit te lezen en heb het weggelegd. Dan maar mijn eerste verhaal schrijven in mijn reis dagboek. Sorry Wim, waarschijnlijk zijn er vele taal en schrijffouten maar ach ik kan je niet vragen om alles te checken he ;)

De vlucht naar Kuala Lumpur duurde 10uur, waarvan ik nog 7,5 uur over had om te gaan slapen.. Snel oogjes toe.

Op Kuala Lumpur moest ik overstappen op een vliegtuig van Malaysian Airlines. Deze keer zat het vliegtuig vol met families uit China en India... zucht... maar gelukkig waren deze ook snachts gewoon stil. Nog eens 7,5uur gevlogen om aan te komen in Melbourne. Ik heb snel weer wat geslapen om een beetje te kunnen wennen aan het ritme. Om 9.05 lokale tijd zou ik aankomen in Melbourne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jorinde

Op reis naar Australië en Indonesië

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 8636

Voorgaande reizen:

24 December 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: